Musiken

söndag, december 11, 2005

Ensam hemma


När man är ensam hemma så får man göra precis vad man vill. Livet blir plötsligt så mycket mer meningsfullt (host).

Idag vaknade jag av att min okänslige bror stod och skrek utanför min dörr (hans favoritsätt att väcka mig på). Men jag orkade inte gå upp, så jag läste några kapitel i Liftarens Guide till Galaxen och åt upp det som fann kvar av min chees ballz-påse. När familjen åkt till Ludvika så var det dags för frukost. Hittade lite godis som var kvar sedan igår och en halv fantaflaska. Sen så har jag suttit vid datorn och legat i mammas säng och läst två böcker. Eftersom jag inte ätit riktig fruskost så tyckte jag att det var dags för lunch. Hittade inget gott så det fick bli thé och färdiggrillad kyckling. Tog en E-vitamin också för skojjs skull. Jag tränar inte hårt, stressar inte (onödigt mycket), men va fan. Den är ju god! :D

Snart är klockan tre.. Klockan sju ska jag vara på luciakröning. Men jag vet inte hur jag ska komma dit.. Ingen hemma, och Annie kanske inte skulle med.. Jag kan ju inte gå precis.. Jaja, vi får väl se hur det blir.


JAG VILL HA EN KRAM!! GAAAH!

2 Comments:

At söndag, 11 december, 2005, Anonymous Anonym said...

nu har jag läst ut tjänarinnans berättelse som du sa var så bra...jag är mycket besviken! den slutade ju inte på riktigt! jag hatar att behöva hitta på egna slut, har för dålig fantasi till det:P puss på dej!

 
At söndag, 11 december, 2005, Blogger Amanda said...

Jo, det är sant... Men resten av boken är bra :)

 

Skicka en kommentar

<< Home